Villkor Cook’n Bloom

ALLMÄNT

Cook’n Bloom AB startades 2013 av Åsa och Anne-Lie.

Här säljer vi våra favoritredskap som får dig att blomstra i köket. Vi hoppas kunna inspirera dig att laga mat såväl inne som ute med några av våra utvalda favoriter.

PRISER

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.

PRODUKTINFORMATION

Cook’n Bloom reserverar sig mot mindre avvikelser gällande hur färger, material, vikt, storlekar samt tillverkning återges på hemsidan. Detta gäller även sortiment- eller prisförändringar.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, tekniska problem, slutsålda varor och förseningar i leveransen utanför vår kontroll.

BESTÄLLNINGSINFORMATION

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.

I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post order(at)cooknbloom.se.

När du har bekräftat din order får du en automatisk orderbekräftelse till din mail. Om du inte får någon bekräftelse kan du börja med att kika så att mailet inte har hamnat bland dina skräpmail/spam. Om inte, är det viktigt att du hör av dig till oss så att vi kan undersöka felet och fortsättningsvis kan komma i kontakt med dig.

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

 

LEVERANSTID

är normalt inom 2-5 arbetsdagar om inte annat meddelas. Skulle bara en del av ordern finnas levererar vi det som finns och meddelar dig. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post order(at)cooknbloom.se.

FRAKT & LEVERANSVILLKOR

Fraktkostnaden inom Sverige är 39 kr (gäller ej PK Grills).

Din försändelse skickas med DHL och du hämtar ditt paket på närmaste utlämningsställe – Service Point-ombud, gäller ej PK-grill. När paketet har skickats från oss får du ett mail med sändningsnummer så att du själv kan följa din försändelse. När paketet har ankommit till utlämningsstället får du en avisering om detta. Om du har uppgett ett mobilnummer när du gjorde beställningen skickas aviseringen som sms. Om du inte har uppgett ett mobilnummer får du avisering per mail. Leverans av PK-grill sker med DHL Home Delivery, du blir kontaktad av DHL. 

Ej uthämtad vara debiteras med 250 SEK. Skulle Du ångra dig efter att vi skickat paketet till Dig måste Du ändå hämta ut ditt paket och därefter returnera det till oss för att inte bli debiterad. Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätt enligt Distansavtalslagen.

Var noggrann när du uppger dina kontaktuppgifter. Vi ansvarar ej för problem som uppstår p.g.a. felaktigt angivna mail-, telefon-, eller adressuppgifter.

 

ÅNGERRÄTT

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt  från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan samt att den returneras i oskadat skick i sin obrutna förpackning tillsammans med kvitto på köpet.

Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.

Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden och vi återbetalar inte eventuell fakturakostnad (vid betalning med Klarna). 

OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post order(at)cooknbloom.se samt invänta bekräftelse innan du skickar dina varor! Detta för att undvika onödiga missförstånd.

Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

RETURFRAKT

Vid eventuellt utnyttjande av ångerrätt betalar du fraktkostnaden. Retur skickas till vår företagsadress och adressen finner du längst ner på hemsidan. 

Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss, det vill säga även under transporten. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse.

REKLAMATION

Enligt konsumentköplagen har du som konsument tre års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte skador som orsakas av normalt slitage eller felaktigt bruk. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Vid mottagande bör kunden noggrannt undersöka alla varor för att förvissa sig om att de är felfria och fungerar som de ska. För att reklamation ska gälla får skadat gods inte monteras.

Vid reklamation kontakta oss på order(at)cooknbloom.se och uppge orsak till reklamationen för att få en förbetald fraktsedel för återsändande av produkten.

Bifoga alltid kvitto på köpet för att verifiera att du köpt produkten hos oss.

Bifoga även bilder på skada/fel samt förklara anledningen till din reklamation. 

Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny identisk vara och återbetalar samtliga fraktkostnader. Återbetalning kan ta upp till 30 dagar. Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

TRANSPORTSKADOR

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på utlämningsplatsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss.

BETALNINGSALTERNATIV

KLARNA CHECKOUT 

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till kortbetalning eller direktbetalning via bank.

KLARNA FAKTURA

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

    Få alltid hem varan innan du betalar

    Betalningstid – alltid 14 dagar

    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

    Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

    Ladda ner dina fakturor från klarna.se

    Möjlighet till delbetalning

Inga avgifter tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer dock en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 25 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-043

PERSONUPPGIFTSPOLICY 

Personuppgifter behandlas konfidentiellt. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.

FORCE MAJEURE

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. 

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

FÖRETAGSINFORMATION/KUNDSUPPORT

Cook’n Bloom AB

Torsten Alms gata 17

126 51 Hägersten

Sverige

Org.nr: 556930-1632

Tel: 08-220012 helgfria vardagar kl 9 – 12

info(at)cooknbloom.se

Kundservice:

mail: order(at)cooknbloom.se

Share This